Tato metoda pochází z Japonska, kde byla vyvinuta na začátku sedmdesátých let Dr. Kenzo Kasem. Kineziotape je vyroben na bázi bavlny s hypoalergenním lepidlem. Jeho elastické vlastnosti jsou podobné měkkým tkáním našeho těla, což umožňuje ošetřené části těla aktivně pracovat (tedy na rozdíl od ortéz neimobilizuje, takže nedochází k oslabení svalů, ale naopak ke kvalitnímu ovlivnění jejich napětí), zároveň vytváří svalům a ostatním měkkým tkáním oporu a chrání je před poškozením. Kineziotape nám pomáhá provádět bezbolestný fyziologický pohyb.
Díky velké rozmanitosti v možnostech napětí jsou tejpy schopny nejen aktivovat svaly, ale také je uvolňovat.

Dále napomáhají fixovat správné postavení kloubu. Vše záleží na napětí a postavení pohybového segmentu, ve kterém Kineziotape aplikujeme. Kineziotape není omezen jen na aplikaci na svaly a klouby, ale výborně ovlivňuje i funkci lymfatického systému. Při aplikaci tejpu s velmi jemným napětím dochází k odlehčení měkkých tkání, což umožní optimální průtok krevního a lymfatického oběhu. Tento efekt je hojně využíván pro eliminaci otoků.

Základní využití kineziotapu

Optimalizace funkce svalů (jak ve smyslu stimulace, tak i relaxace)

Podpora kloubů – při aplikaci tejpu na oblast kloubu a jeho příslušné svaly podpoříme směr pohybů v kloubu tak, aby docházelo ke správnému svalovému zapojení v průběhu pohybu

Podpora krevní a lymfatické cirkulace – při stagnující lymfatické a krevní cirkulaci způsobené přílišným stažením měkkých tkání dochází k městnání otoku. Kvalitním nalepením tejpu dochází k uvolnění měkkých tkání, odlehčení dané oblasti a tím k obnově optimální cirkulace lymfy a krve, což vede k eliminaci otoku a zmírnění bolestí